Penyokong Setia (",)

BISNES AKU

Saturday 2 July 2011

Anak-anak Panah Islam

        Rancangan realiti TV di Astro Oasis iaitu Imam Muda 2 baru sahaja melabuhkan tirainya dengan jumlah tayangan sebanyak 10 episod malam tadi. Tahniah dan syabas diucapkan kepada Imam Muda Unggul (Johan) iaitu Imam Muda Hassan <Perak> dan Naib Johan, Imam Muda Nazrul <Johor>.

        Apa yg ingin sy tekankan di sini ialah tentang intipati yg sangat berguna yg dpt kita ambil daripada tugasan mereka di kampung halaman. Seharusnya budaya ini harus diwujudkan dan dipraktikkan oleh setiap lapisan masyarakat iaitu "memberi" apa sahaja khidmat atau berbakti kepada masyarakat setempat dengan apa saja kepakaran yg kita ada. Kita jangan menjadi seperti setitik NILA yg merosakkan susu sebelanga sebaliknya kita mestilah menjadi seperti setitik MINYAK di tengah lautan yg tidak pernah tenggelam.

.: p/s: Kalau nk tengok video ni KLIK "watch on YouTube" kat sudut bawah video sebelah kanan sebab page ini ada 'background music' yg akan ganggu audio video ni..maaf atas kesulitan...

Intro Program Imam Muda 2 Episod 10




Tugasan yg sangat bermanfaat untuk diterapkan dalam masyarakat


"Aku adalah anak panah Islam, campakkanlah aku di mana sahaja nescaya aku akan tetap berjuang!"
InsyaAllah..Sekian...

5 comments:

  1. salah satu cara pendekatan kepada anak muda untuk memahami islam dan menjadikan sebagai satu cara hidup yang syumul, respon yang positif dayau terima daripada rakan-rakan dayau tempat kerja yang mereka ini kurang dalam selok-belok bidang agama islam, tapi selepas menonton imam muda sedikit sebanyak mereka tahu tentang apa rahsia yang terdapat dalam agama islam itu sendiri. Boleh dikatakan di sini kaedah sedemikian telah berjaya menarik ramai belia untuk memahami dengan lebih jelas lagi tentang ilmu dalam agama islam itu sendiri. Tahniah kepada Astro OASIS kerana mewujudkan rancangan sedemikian. Nice blog khairul... memang anak jati kedah...haha...

    ReplyDelete
  2. alip..ni pada pandanga akula kan..rancangan macam imam muda ni memang baguih cuz byk aktiviti yg dibuat boleh bg pengajaran n kesedaran kat belia mcam kita tambah2 lagi bila ditayangkan kat tv...tp, apa pandangan ang untuk peserta2 yang bertanding???bg akula kan, x ka ni bley menimbulkan rasa riak, takbur n perasaan nak menunjuk2 bagi peserta2 yg join...ang taw2la kan bila masuk tv nie, bapa juta yang tengok..pastu macam2 komen la kluaq..contohnya, si penonton A (muslimah):"wush hensem la imam muda D..baik plak tuh...nak la kat dia... si penonton B plak kata: aku suka hat imam muda E, TAPI...dah kawinnnn...camna...nak dia jugak!!!-sebagai contoh ja nie..xdak kena mengena antara idop dan mati tp, adala cket diaptasikan daripada pngalaman bersama kawan2..hehe..haa..berbalik pada usul yg asai, x ka boleh jadi satu dosa jugak eh rancangan2 macam ni????nanti rancangan ustazah pilihan plak...pandangan ang jugak camna???---->(juz sedikit pandangan dari aku,kongsi2....('',))

    ReplyDelete
  3. thnks dayau..hehe pasni rajin2 la mai mlwt lg k..mstila bgga jd ank jati kedah tp cmna pn aku lg bgga dpinjamkn nyawa dari Dia. besa2 je blog aku ni. baru bljaq kn.(",)

    Watif, thnks ats kunjungan n ats komen yg bermanfaat ni k. ok aku xnk slhkn pndgn spa2 tp bg aku smua benda ada pro n kontra. Aku bg satu perumpamaa, kalaulah ada sorg ustz ni rajin berdakwah n bg ceramah sana sini, mesti dia pn popular gk kn? xmustahil rmai jgk pmpuan2 yg nak kt dia kn? hehe klw cmtu, xda spa2 la blh berdakwah lg..mmg btl blh timbulkn riak tp itu slh individu itu sndiri kalau ustaz biasa pn tp klw p ceramah kat masjid2 pn dia rasa riak nk slhkn siapa? pastu klw pmpuan2 sukakn ustz yg slalu jd imam or bg ceramah nk slhkn solat jemaah or majlis ilmu tu ka? hehe snanya rncgn ni slh satu inisiatif sj. Yg slebihnya tpulang kt diri masing2..tp utk rncgn ustazah pilihan tu aku xbrp stuju la sbb pmpuan xdgalakkn utk tampil d khalayak rmai cmtu bahkan solat pn dgalakkn kt rumah..tp selagi blom ada perkara yg blh mnyebabkn sesuatu perkara itu haram or salah, selagi tu aku xkn kata salah..skdr pndgn (",)

    ReplyDelete
  4. hurmm..betoi3..makaseh no...:)

    ReplyDelete
  5. hehe btoika? sekadar pndgn aku la...huhu sama2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...